Sales

Sales slagkracht, (tijdelijke) versterking en/of vervanging.

Als u meer verkoop wilt realiseren, uit noodzaak of omdat u ambitieus bent. Of u wilt een hoger rendement bereiken dan u nu heeft. Dat kan zich voordoen doordat de huidige marktbewerking niet doeltreffend is. Dat kan vele oorzaken hebben.

Onderbezetting in bepaalde rayons of juist overbezetting. Er is geen duidelijk, of helemaal geen salesplan.  De strategie is verouderd. Of er is geen strategie uitgestippeld. Ook kan het zo zijn dat de samenwerking tussen marketing en sales (zowel met binnen- en buitendienst) niet optimaal is. 

Wat het ook is, Van Eijsbergen helpt ondernemingen die (tijdelijk) behoefte hebben aan een ervaren professional met een frisse blik op sales en/of marketing.

Wat VAN EIJSBERGEN o.a. voor uw SALES kan doen.

  • Project of interim sales management
  • Opstellen salesplan
  • Sales strategie maken
  • Samenwerkiing bevorderen marketing en sales
  • Ondersteunende of  aanvullende sales
  • Sales management
  • Begeleiden van sales projecten
  • Export sales management
  • Binnen- en buitendienst sterker maken
  • Strategisch, tactisch, operationeel, organisatorisch.

Een betere marktbewerking, begint met een goede samenwerking tussen sales en marketing.​

Door veranderingen in B2B door de digitalisering moeten sales en marketing naar elkaar toe groeien. Marketing en sales delen immers dezelfde eindverantwoordelijkheid voor omzet, winst en marktaandeel. Ook beïnvloeden de activiteiten van zowel sales als marketing elkaar sterk.

In veel bedrijven functioneren sales en marketing nog teveel gescheiden van elkaar waarbij de activiteiten van beide afdelingen niet of nauwelijks op elkaar zijn afgestemd en de informatie- en kennisoverdracht beperkt is. Deels is dit te verklaren vanuit het feit dat vooral marketing de laatste jaren in de belangstelling heeft gestaan waardoor verkoop bij veel bedrijven relatief onderbelicht is gebleven.

Sales is dood. Lang leve sales!

Tegenwoordig brengen wij allemaal, dus ook uw klanten, veel tijd online door, waardoor het aan-, in- en verkoopproces is veranderd. De moderne B2B klant is onomkeerbaar veranderd en daarmee ook het koopgedrag van uw klant. Er is sprake van toenemende concurrentie want uw klant zoekt op internet naar concurrerende producten en diensten. 

Ook in sales zijn er door de digitalisering verschuivingen ontstaan en heeft sales nu klanten die ‘machtiger’ zijn en over heel erg veel informatie beschikken. Door de digitalisering kunnen we sales grofweg onderscheiden in oude- (voor het digitale tijdperk) en nieuwe stijl. 

Sales oude stijl:Sales zocht de klanten en maakte de klanten  attent op hun producten en of diensten. De klant had weinig mogelijkheden om te vergelijken.

Sales nieuwe stijl: De toegang tot heel veel informatie op internet, geeft klanten kennis. Daar moet je je als organisatie op richten, op strategisch niveau. Met een commercieel proces dat aansluit op de digitale dynamiek van de markt borg je een structurele groei van je business. Een klant heeft nu vaak meer een partner nodig dan leverancier. Het centraal stellen van klantwaarde waardoor relatiemanagement belangrijker wordt en de rol van verkoper verandert van ordertaker naar proces/relatie beheerser.